Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Xarxes socials: Com començar a construir la nostra reputació online

social-media-1768451_1280Què són les xarxes socials?

Una estructura formada per diversos actors connectats entre si i units per un objectiu comú: La informació, l’oci, el món laboral, la fotografia, etc…

Segons un estudi de Wearesocial a Espanya el 48% de la població (22 milions) està present en una o més xarxes socials amb un perfil personal.

Pel que fa a les empreses, tot i que en un primer moment es van mostrar més reticents, la seva presència a les xarxes socials va en ascens i actualment, més del 70% a Catalunya tenen un perfil corporatiu.

Fins fa ben poc la publicitat era unidireccional, però la consolidació de les xarxes socials i l’evolució dels telèfons mòbils (que ens faciliten la connexió a internet permanentment), ha revolucionat completament el món publicitari.

La comunicació ha passat de ser unidireccional a permetre converses: a través de les xarxes socials, les organitzacions i empreses poden conèixer amb més detall interessos, hàbits i estils de vida, afinitats…; escoltar i resoldre amb celeritat potencials queixes; en definitiva, conèixer millor les persones a les quals es dirigeixen per oferir-los propostes acurades que s’adeqüin als seus interessos. El tracte, doncs, ha canviat: ha passat a ser molt més pròxim; un avantatge que fins ara només estava a l’abast de les petites empreses o organitzacions.

Les xarxes socials són una eina de comunicació útil en qualsevol cas: aconsegueixen fer més properes les organitzacions grans i permeten a les petites ampliar el seu abast natural.

Tot i així, encara hi ha moltes empreses i organitzacions que han de fer el pas per adaptar-se a les noves tecnologies digitals. No és suficient tenir un perfil, s’ha de treballar per definir una estratègia digital que ajudi a construir i defensar la reputació de marca en un món que ha evolucionat a passes gegantines en els nous canals de comunicació i en el que qualsevol persona pot ajudar a millorar o destruir la nostra imatge.

La reputació online és l’opinió que la gent crea de la nostra entitat o empresa a internet i que ens pot comportar efectes positius o negatius. El 70% d’usuaris d’internet consulta les opinions sobre serveis i/o empreses d’altres consumidors. Aquesta dada demostra fins a quin punt és important tenir cura de la nostra reputació online.

La gestió d’una o més xarxes socials requereix dedicació. Hem de ser conscients que és millor ser presents en una única xarxa social i administrar-la correctament que no pas tenir més d’un perfil i no tenir el temps i/o els coneixements necessaris per a una bona gestió.

Hi ha moltes xarxes socials actives, però cadascuna té les seves característiques i hem de decidir quina és la que s’adapta millor al nostre perfil, als nostres objectius i al perfil de les persones a les quals volem arribar.

Relació de les xarxes més consolidades actualment

 

Facebook És la xarxa social per excel·lència amb més de 800 milions d’usuaris en tot el món. Ideal per compartir contingut d’una manera senzilla i convidar els nostres seguidors a opinar sobre el nostre contingut publicat.
Twitter Té la particularitat que els missatges han de ser breus (max. 140 caràcters), però a la vegada permet dirigir-tea un públic més ampli i segmentat (més enllà dels teusseguidors) gràcies a paraules claus i/o hashtags.
Linkedin És la xarxa professional més gran del món. Ideal per a posicionar-se com a expert en un àmbit a través de la publicació de continguts de qualitat.
Permet realitzar networking amb altres empreses i/o entitats amb objectius afins.
Serveix també per a contactar i captar professionals del sector.
Youtube És la xarxa més utilitzada pels joves d’entre 20 i 35 anys. Permet tenir un canal propi on publicar i/o compartir vídeos.
Si el contingut de les publicacions és bo, és una bona excel·lent alternativa per destacar per sobre de la competència.
Avui en dia es comparteixen més vídeos que continguts escrits.
Instagram És una xarxa social creada per a compartir imatges i vídeos.
És adequada per arribar als seguidors a través d’imatges atractives en comptes de fer-ho per continguts escrits.
Una imatge val més que mil paraules”, per tant si aquestes són originals, és una xarxa ideal per donar a conèixer els nostres productes.

L’èxit de ser presents a les xarxes passa per una bona estratègia

Un cop hem decidit quina és la xarxa o xarxes que s’adapten millor a les nostres necessitats i característiques, és molt important definir una bona estratègia de comunicació per assegurar que els continguts publicats compliran els nostres objectius: Publicitar els nostres productes, difondre els nostres serveis, els nostres actes, interactuar amb els seguidors, aconseguir arribar a un públic concret, etc.

Qui no té un perfil personal en alguna xarxa, avui dia? I ens en sortim prou bé: tenim seguidors, seguim els nostres influencers, emetem missatges, pengem fotografies… Al món online, sovint ens comportem de manera espontània. Però aquesta desimboltura en el terreny personal és difícil que doni bons resultats si la traslladem als perfils corporatius. Està demostrat que per gestionar un perfil corporatiu cal tot un treball previ de planificació per treure el màxim profit de la xarxa social i assegurar-nos d’aquesta manera una bona reputació digital de la nostra marca.

És imprescindible disposar del temps i coneixements òptims per assegurar-nos una gestió de qualitat de la xarxa, ja sigui assignant la funció a una persona formada del nostre equip o bé amb la contractació d’un community manager.
Vuit de cada deu empreses presents a les xarxes compten amb un community manager que els ha permès millorar la seva imatge social i, paral·lelament, augmentar la seva reputació.

Aquesta infografia de Go-Globe ens mostra el que passa a internet durant 60 segons. És l’exemple perfecte per adonar-nos de la importància de ser presents a internet avui en dia i per convèncer-nos que, amb tota la informació que transita en el món digital, si volem que els nostres continguts destaquin, no tot s’hi val; s’han de treballar prèviament i assegurar-se una informació de qualitat.

60-segons-internet

Mirta Barreira
Sumem

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies