Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Quins elements ha de tenir una bona pàgina web?

elements-pagina-webCom comentem a l’article Actualitzeu la vostra web per no quedar fora de joc, avui en dia tenir una pàgina web s’ha convertit en una eina pràcticament indispensable per a qualsevol entitat o empresa.

A la xarxa podem trobar milions de pàgines web. Què podem fer per què la nostra atregui l’atenció dels visitants?

El primer pas abans de crear un web és decidir quin serà el seu objectiu. Hem de fer l’exercici d’analitzar les diferents opcions i aconseguir prioritzar allò que considerem més important. Què esperem de la nostra web: Volem oferir els nostres serveis? Vendre productes? Aconseguir leads?

Un cop fet l’exercici anterior, és moment de valorar i treballar les diferents opcions que no poden faltar en una pàgina web per aconseguir que aquesta sigui atractiva, funcional, dinàmica i rendible.

Elements recomanables en una pàgina web

Per començar una web

Un bon domini: El domini de la web ha de ser fàcil de recordar i és recomanable que estigui relacionat amb el concepte que volem posicionar als cercadors.

Responsive: Avui en dia en què la majoria de persones es connecten a internet a través de dispositius mòbils, és vital que el disseny de la pàgina web s’adapti als mòbils, tauletes, etc.

Imprescindible en una web

La importància de la pàgina d’inici: La pàgina d’inici és el primer que veurà el visitant de la nostra web i per tant ha de respondre clarament als seus objectius prioritzant molt bé les nostres necessitats. A més, ha de ser suficientment àgil i atractiva per captar l’atenció del visitant i transmetre-li la curiositat/necessitat de seguir navegant per la nostra pàgina.

Productes/serveis: Segurament serà la part principal de la nostra web. Aquí informarem d’una manera clara i atractiva sobre els productes i/o serveis que oferim. Hem d’evitar que la informació sigui massa densa. En aquest cas, és recomanable crear diferents apartats web on poder classificar la informació (segons els productes, els tipus de serveis…). Si la nostra web té una botiga online, cal una bona categorització dels productes i establir filtres i cercadors que facilitin de manera intuïtiva la localització de cadascuna de les seves fitxes.

Qui som: És un dels apartats més consultats en una pàgina web. Una explicació sobre qui som, la nostra trajectòria i els nostres objectius donarà confiança als visitants. També us podeu plantejar fer una breu presentació, amb dades de contacte, de les persones que integren l’equip.

Contacte: És imprescindible que els usuaris trobin d’una manera clara les nostres dades de contacte: on som, telèfon i e-mail. A més de tenir un apartat destinat a mostrar aquesta informació, algunes d’aquestes dades poden ser visibles en altres llocs de la pàgina web (a la capçalera, al lateral, al footer).
També és recomanable incloure en aquest apartat, un formulari de contacte. És important que aquest apartat contingui un filtre per evitar spam.

Cookies: Les cookies són dades que s’emmagatzemen a les webs amb la finalitat de fer un seguiment dels hàbits d’ús dels visitants. La llei ens obliga a informar que la nostra pàgina web està utilitzant cookies. Potser són cookies que no heu instal·lat vosaltres, però hi són (sobretot les cookies analítiques) i per tant n’hem d’informar. En cas de no complir amb el que ens demana la llei, podem ser sancionats.

Una web amb continguts de qualitat

Els continguts de qualitat generen interès i per tant, és un factor clau per aconseguir que els visitants quedin atrapats a la nostra web i que tinguin la necessitat/curiositat de visitar-la d’una manera periòdica.

“Un contingut de qualitat farà de la nostra pàgina, una web de referència”

Partim de la base que tot és contingut: Un text, una imatge, un vídeo. Hem de treballar molt bé la informació que volem oferir per aconseguir que els continguts siguin útils, atractius i interessants. Quina és la base per aconseguir-ho? Una bona estratègia de continguts.

Un altre element a tenir en compte quan treballem els continguts és el posicionament SEO.
El SEO és necessari per ajudar els motors de cerca a trobar la pàgina web i a determinar si aquesta és o no interessant per als navegants a l’hora de posicionar-la. Per aconseguir-ho, cal tota una estratègia de planificació impossible de resumir en dues línies, però destacaria la importància de les paraules clau, els destacats en els textos o el text alternatiu de les imatges.

Una excel·lent oportunitat d’aportar valor al que fem/oferim a través de contingut interessant i de qualitat és el blog, un apartat que hauria de ser pràcticament en totes les pàgines web. A més d’aportar valor al web, les entrades del blog també ajuden a posicionar les paraules clau als cercadors. És també una gran eina per dinamitzar i incrementar les visites al nostre web, que pot optimitzar-se si es combina amb la seva difusió a través de les xarxes socials.

Fidelitzar a través de les xarxes

En cas de ser presents en una o més xarxes socials, no hem d’oblidar incloure els enllaços a la nostra pàgina web i convidar els visitants a fer-se seguidors dels nostres perfils.

Actualment les xarxes socials són unes de les principals eines de comunicació. Una bona gestió de les mateixes, pot beneficiar molt la nostra reputació online. Consulteu aquest enllaç per a més informació.

Mirta Barreira
Sumem

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies