Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Els beneficis d’una bona gestió

La gestió administrativa d’una entitat o petita empresa és una tasca que no sempre ens atrau, però que a la vegada és summament important per què tot funcioni correctament.

La dedicació del temps necessari, una bona organització i un eficient previsió econòmica són els punts de partida per a una bona gestió.

[clear]

Dedicar-hi temps

Pel que fa al temps, la dedicació dependrà molt del volum de feina (administrativa) que tinguem. Un cop analitzat el volum, podrem valorar si és necessari que ens dediquem una estona cada dia o cada dos dies, o bé si és suficient amb un cop a la setmana. Deixar passar més temps no és recomanable.

Amb una bona planificació de gestió, estalviem temps, un temps que podem dedicar en exclusiva a l’activitat real de la nostra entitat o empresa

També és important que aquestes tasques les faci sempre una mateixa persona. De vegades, el dia a dia de l’activitat fa que la gestió es transformi en una “feina de ningú” i que, per tant, es faci una mica entre tots, quan i com es pot. No obstant, cal una persona concreta que se’n responsabilitzi: que controli tota la gestió i situació econòmica. Si no, és fàcil que se’ns puguin passar per alt temes importants, com terminis de pagament, emissió de factures, etc.
És també recomanable, en cas que sigui un tema que no controlem, contractar una empresa externa (gestoria) que s’ocupi de la comptabilitat i del càlcul i control del pagament d’impostos. Ens donarà més tranquil·litat pel que fa al compliment de les exigències legals i fiscals. D’aquesta nosaltres ens hem d’ocupar “només” de la gestió més administrativa, que és una feina que està més a l’abast de tothom i que no ens ocuparà tant de temps. Com? Doncs entre altres coses, portant un control de factures (rebudes i emeses), així com dels moviments econòmics (ja sigui pagaments, cobraments, moviments en efectiu….). En el cas de les petites empreses, sobretot quan són familiars, no sempre se separen els comptes familiars de les del negoci. Aquesta dualitat pot portar a confusió, impedint conèixer els possibles guanys o pèrdues i, per tant, fer una valoració real de l’economia de l’empresa.

Organització

És imprescindible una bona organització. Amb el pas del temps anem acumulant molta documentació (factures, contractes, fitxes de clients i/o socis, comunicats de proveïdors, etc…), que hem de procurar classificar de la millor manera possible per classificada com sigui possible per tenir-la a la nostra disposició per a qualsevol consulta, ja sigui tenint tota la documentació escanejada a l’ordinador, arxivada etc…
En el cas de les factures, és important que prèviament les haguem reflectit en un document que ens permeti portar-ne un seguiment fins que hagin estat pagades o cobrades.

Previsió

D’altra banda, les factures ens serviran per poder fer una previsió de despeses. Durant el transcurs de l’any, es genera tota una sèrie d’ingressos i/o despeses que, o bé són fixos, o bé en podem estimar més o menys l’import. Per exemple, a principis d’any, ja podem saber que cada dos mesos haurem de pagar els rebuts de la llum, l’aigua, etc. o que mensualment haurem de fer front a un lloguer o un préstec, de la mateixa manera que podem estimar que tindrem una sèrie d’ingressos de les quotes dels nostres socis o d’un client fix, etc… Aquests imports els podem reflectir en un document (tresoreria) desglossat per setmanes o mesos, que ens permetrà obtenir una previsió de com evolucionarem econòmicament, tant en un futur més immediat com a llarg termini.

Resumint, la gestió és una tasca de la qual no podem prescindir. Dit això, hem d’intentar portar-la de la manera més organitzada que ens sigui possible: en aquest cas, la rutina és positiva. Així, les tasques relacionades amb la gestió no se’ns faran tan feixugues com ens pensem i ens permetran estalviar molt de temps; un temps que podrem dedicar en exclusiva a l’activitat real de la nostra entitat o empresa.

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies