Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Dediquem prou atenció als nostres socis i sòcies?

fidelitzar-socisLa fidelització dels nostres socis i sòcies és molt important, més fins i tot (i molt més fàcil) que aconseguir-ne de nous. El soci és una persona que en algun moment es va acostar a la nostra entitat perquè se sent identificat amb la nostra causa, que segurament paga una quota i que, per tant, espera alguna cosa a canvi. Així doncs, la nostra comunicació amb ell no ha de ser només la d’enviar cada cert temps una convocatòria per a una reunió o l’acta amb el resum de l’última assemblea. És important que el soci se senti estimat, que senti que realment forma part de l’entitat i per això és també important tenir una estratègia, un full de ruta a seguir amb el que farem per fidelitzar-lo durant el pròxim any o els pròxims mesos. D’idees en poden sorgir moltes (enviament d’un butlletí, organització d’un sopar, etc…). Evidentment, el tema dels recursos econòmics amb els que comptem és important, però no és ni molt menys el més fonamental. És qüestió d’una bona planificació i de creure’ns i tenir il·lusió pel que estem fent.

Transparència

La transparència i el retiment de comptes ajudaran a reforçar la nostra credibilitat
També és important que el soci/a en tot moment pugui estar informat del que s’ha pogut fer amb els diners que ell inverteix, ja sigui en forma de quota o de donació; en cas contrari, es pot crear una desconfiança cap a la nostra entitat. Aquesta justificació es pot fer amb l’edició de la memòria anual, a través de reunions periòdiques o bé mantenint la web sempre ben actualitzada, entre moltes altres iniciatives. Aquest exercici de transparència i retiment de comptes ajudarà a reforçar la nostra credibilitat.

Bases de dades: la informació per excel·lència

Per poder fer tot això, és molt necessari mantenir la base de dades actualitzada en tot moment, amb les noves altes, les baixes o les modificacions de dades que els socis ens vagin comunicant. Un bon recurs és contactar amb els socis cada cert temps perquè ens notifiquin si últimament hi ha hagut cap modificació a les seves dades. Una bona base de dades actualitzada i altament útil no és senzill d’aconseguir: cal dedicació i temps, però els resultats mereixen l’esforç: com més informació segmentada contingui, més bé podrem personalitzar els nostres missatges i, per tant, obtindrem respostes més favorables. Hem de conèixer bé els nostres associats i associades per saber què volen i quins compromisos poden assumir durant la seva trajectòria com a membres de la nostra entitat.  (En un proper article donarem pistes sobre com fer créixer la nostra base de dades).

Demanar periòdicament l’opinió i participació dels nostres associats i associades és una bona estratègia per mantenir l’interès de la nostra base social. No hem d’oblidar, però, que qualsevol demanda que fem als socis/es ha d’anar acompanyada d’un compromís de l’entitat de comunicar els resultats d’aquesta col·laboració, tant si són positius com si no arriben als nostres objectius inicials. Fent aquest exercici de retorn, estarem en disposició d’avaluar les nostres propostes a fi de millorar les iniciatives futures.

Creure en els nostres socis i sòcies, escoltar les seves aportacions, agrair-los sempre qualsevol gest cap a la nostra entitat… Són petits detalls que no hem d’oblidar. La massa social és el més important de la nostra entitat.

Mirta Barreira
Sumem

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies