Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Com podem millorar la gestió dels clients?

clientsUna de les tasques més importants -i a la vegada més oblidades- de les empreses és la de desenvolupar una bona comunicació: Sempre hem de posar atenció a fidelitzar els nostres clients, oferint-los els productes o serveis que més s’adiguin als seus perfils. Posant el focus en el consumidor, “conversant” amb ell, aconseguirem un client satisfet i fidel que ens acompanyarà durant llargs períodes de temps i ens recomanarà al seu entorn.

Hem de poder ser capaços d’explicar adequadament la nostra proposta de valor i anticipar-nos als nostres clients, posant a la seva disposició les solucions a les seves necessitats. La satisfacció recurrent de les seves expectatives durà a una vinculació afectiva amb la nostra empresa, que l’immunitzarà davant dels competidors. La qualitat tècnica del producte, l’experiència d’ús, la qualitat del servei, el preu, la marca, els serveis post-venda… tot ha d’anar encaminat a satisfer el comprador.

La gestió de clients ha de poder maximitzar la nostra rendibilitat i assegurar la màxima competitivitat, amb les persones, els recursos i els sistemes de l’empresa
Quin valor actual té un client? Quin valor potencial (immediat i futur) podem atribuir-li? Quin comportament té? Tota acció comercial hauria de partir d’una segmentació dels públics, per tal d’optimitzar els resultats. La segmentació és clau per conèixer els diferents perfils i tractar cadascun d’ells de la manera més adequada per maximitzar els beneficis; per realitzar accions comercials més eficaces i eficients. La rendibilitat òptima parteix d’una gestió de clients avançada.

És bo que l’empresa treballi per augmentar el valor dels seus clients a partir de tres eixos:

  • Incrementant la base dels existents: Captació de clients amb òptica de rendibilitat
  • Incrementant-ne el consum: Venda creuada
  • Reduint els nivells d’abandonament: Política de fidelització

 L’enfocament de la gestió avançada de clients es basa en un model de relació transversal: directa – indirecta, activa – reactiva, presencial – telefònica.

L’empresa pot començar a valorar els seus clients tenint en compte els següents criteris:

  • Segmentació per ús
  • Segmentació per productes
  • Segmentació actitudinal
  • Segmentació per valor
  • Segmentació sòcio-demogràfica

Per aconseguir la vinculació amb l’empresa, caldrà que aquesta ofereixi, òbviament, qualitat tècnica en els seus productes o serveis; però també qualitat del servei funcional i una bona experiència d’ús. Tot plegat relacionat amb un preu adequat. Cal, doncs, posar atenció en la qualitat del servei o producte; en com aquest es presta; en l’atenció dispensada i en els serveis post-venda.

En base a tot això, es desenvoluparà una oferta atractiva, amb el coneixement i la complicitat de tots els departaments de l’empresa, i gestionant de forma integral el valor del consumidor, l’oferta comercial, el coneixement del client, el model de relació, etc.

Tot això es materialitza en la creació de la marca de l’empresa, que identifica i diferencia.

Sònia Cormenzana
Sumem

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies