Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Com aconseguim que els mitjans de comunicació ens facin cas?

mitjans-comunicacioPer començar, hem de proposar-nos ser una mica humils: A Catalunya hi ha més de 45.000 associacions, la majoria de les quals voldrien gaudir d’algun tipus de cobertura mediàtica. Com aconseguim, doncs, captar l’interès d’un periodista?
De seguida se’ns planteja la primera dificultat que, sovint, és un tema intern: Com que estem implicats en les finalitats de la nostra entitat, tenim el convenciment que les tasques que aquesta realitza són les més importants. Per tant, i mirat en perspectiva, penseu que hi ha més de 45.000 projectes importants que clamen per ser descoberts pels mitjans de comunicació!

Una vegada feta la cura d’humilitat, comencem a avançar. Cal que seleccionem acuradament els temes i els missatges que volem intentar comunicar. Què ens interessa? Amb quina finalitat? Si pretenem difondre una activitat puntual, buscarem el “ganxo” (un fet sorprenent, una data rellevant propera al nostre esdeveniment, un detall original…); si ens interessa explicar la nostra tasca diària o mostrar els nostres destinataris, construirem un relat; si volem donar a conèixer la nostra entitat, seguirem una estratègia de creació de marca, que tingui associats uns certs atributs. En qualsevol cas, necessitarem una bona planificació.

Cal que busquem sempre el format òptim per arribar als mitjans
Tenint en compte que tot comunica, cal que busquem sempre el format òptim per arribar als mitjans: les fórmules tradicionals són una nota de premsa, una roda de premsa o una convocatòria per a un acte. Però no són els únics! De vegades caldrà anar a dinar amb un periodista concret, concertar una visita per les nostres instal•lacions o per les zones on treballem, o deixar jugar la creativitat i organitzar algun acte comunicatiu original, buscant complicitats amb altres entitats que tinguin objectius semblants o complementaris als nostres. Les possibilitats no s’acaben!

I si malgrat els vostres esforços no es presenta cap periodista, no us desanimeu! Feu fotos i envieu-los unes quantes ratlles per mostrar-los què s’han perdut. D’aquesta manera, estareu preparant el terreny per a la propera. Analitzeu què pot haver fallat perquè els periodistes no s’hagin interessat: una mala hora? Una mal dia? Un mal plantejament? Una convocatòria poc clara? Heu triat bé els periodistes i mitjans als quals heu enviat la informació? Heu fet un seguiment telefònic per garantir que estan al cas de vosaltres?

Comenceu pels mitjans locals i de barri
Dèiem al principi que Catalunya és molt rica en teixit associatiu. Passa el mateix amb mitjans de comunicació. No us limiteu a buscar els grans diaris. Comenceu pels mitjans locals i de barri: publicacions, ràdios, televisions… incloeu els mitjans digitals i, potser també, les agències de notícies. Per últim, en funció del vostre camp d’actuació, no us oblideu de la premsa més especialitzada. Us serà més fàcil trobar sintonia amb aquests periodistes. Construïu una relació amb ells i, per tal que us considerin com a font, guanyeu-vos la seva confiança i fomenteu la vostra credibilitat amb informacions rigoroses.

Aprofiteu la vostra pàgina web i el vostre butlletí per comunicar el que heu fet als vostres associats, usuaris i població en general. Que el web no sigui exclusivament corporatiu! Feu-lo viure. I penseu que, si no us coneixen, els periodistes primer s’informaran de qui sou i què feu. No envieu grans memòries ni documents enrevessats: feu notes curtes, que cridin l’atenció, ben argumentades i amb algunes dades rellevants. Si el tema interessa, el periodista farà el següent pas.

Sònia Cormenzana
Sumem

Aquest lloc utilitza cookies. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Feu clic a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies