Contacta'ns: 627 086 370 // info@sumem.cat

Butlletins i comunicació interna

Requisits mínims d'una newsletter

Què ha de tenir un butlletí corporatiu?

Recursos per pujar nota

Altres elements a tenir en compte per fidelitzar:

Bona estructura

L’estructura és la priorització i l’organització dels continguts. Per prioritzar, cal partir d’un criteri, d’un objectiu; racionalitzar el que volem transmetre i crear els apartats oportuns.

És bo que el butlletí tingui unes seccions fixes, organitzades i presentades en forma de “plantilla”. Abans de posar-nos a redactar, caldrà decidir què volem transmetre i quina és la millor manera de fer-ho.

Continguts interessants

Els missatges que transmetem a través del butlletí han de ser capaços de generar curiositat i interès per continuar llegint. Per això és oportú disposar de la màxima informació possible sobre els destinataris i conèixer què desitgen rebre.

L’estil, el llenguatge i l’enfocament variarà en funció dels receptors als quals es dirigeixi, però sempre ha de tenir una redacció acurada i neta d’errades.

Disseny atractiu

L’ús d’internet ha canviat la manera de llegir els continguts: bàsicament, és visual, clar i precís. Un butlletí ha de ser capaç d’adaptar-se a aquest nou llenguatge i, per tant, el disseny adquireix una dimensió fonamental.

Periodicitat clara

De quins recursos disposeu per elaborar el butlletí? Amb quina periodicitat podeu garantir que tindreu novetats? La freqüència dels vostres enviaments dependrà de la vostra naturalesa.

Decidiu quina és la periodicitat òptima i manteniu-la. Comproveu quin és el millor dia de la setmana per fer els enviaments.

Crida a la participació

Fomentant el feedback millorareu la fidelització dels subscrits al butlletí. Proposeu una implicació activa fent alguna crida a la participació: a través de consultes, demanda d’opinió, petits jocs o concursos…

L'equilibri de continguts

Un butlletí ha de ser agradable de llegir. La millor recepta és trobar l’equilibri entre els continguts clau i aquells textos més trivials (anècdotes, imatges, exemples…). Jugant amb la tensió i la distensió, aconseguirem que tot sigui més amè.

Com treballem?

Sumem s’ocupa de tot el procés o d’una part d’aquest:

1

Estructura

Creació de l’estructura i imatge del butlletí. Concreció d’una plantilla.

2

Suport

Col·laboració amb el Consell editorial de la newsletter per ajudar a decidir temes, continguts, línia editorial, etc.

3

Coordinació de textos

Coordinació, edició i correcció de textos.

4

Redacció de continguts

Cerca d’informació i proposta de redacció dels textos, seguint l’estil prèviament pactat.

5

Imatges

Tractament de les imatges per a un ús òptim al butlletí.

6

Connexió amb el web

Enllaç de les entrades del butlletí a la pàgina web per garantir-hi un trànsit fluïd de visites.

7

Periodicitat

Elaboració tècnica dels números periòdics de la newsletter per tal que pugui ser enviada.

8

Augment de subscriptors

Estratègia de difusió del butlletí per augmentar-ne els subscriptors.

Primera visita gratuïta!

Parlem?

Altres serveis de Sumem

Pàgines web

Creem, renovem, mantenim i posicionem la vostra web. Ens ocupem del disseny, l’arquitectura i els continguts per fer-vos guanyar temps i diners.
>> Webs a mida amb pressupost ajustat.

xarxes socials

Voleu controlar la vostra identitat digital? Esteu presents, de forma adient i activa, a les xarxes socials? Sumem ofereix serveis de community management.
>> Xarxes socials

Presència als mitjans

Voleu augmentar la vostra visibilitat? Posem la nostra experiència a la vostra disposició: podreu millorar la presència als mitjans de comunicació digitals i analògics.
>> Presència als mitjans.

Estratègia de continguts

Un pas més enllà de la redacció de continguts. L’estratègia de continguts planifica la creació, publicació i gestió del contingut de manera que sigui útil, comprensible i accessible.
>> Estratègia de continguts.